julen

Så var julen slut för i år å som vanligt hann man knappt känna att den började innan den var slut. Min jul blev väl inte den bästa, vaknade på julaftonsmorgon med jätteont i halsen, å det blev bara värre å värre under dan, sen kom febern oxå, men hängde med så gott jag kunde ändå. Farmor blev hämtad efter lunch så Jonas å jag spelade lite spel med henne tills Kalle började å då hade mormor å morfar kommit oxå, kollade på det som man måste. Sen blev det massa mat, sen mådde jag skit så gick upp å la mig i soffan å glodde på tv nån timme, dem andra hämtade grannen Ulla å fikade å vänta på tomten, som förövrigt aldrig kom. Sen var det dax för julklappar, det var väl mest dem äldre som var ivriga:P Skulle öppna ett i taget men det gick väl sådär, farmor öppna alla på en gång, å morfar, mormor å mamma fick vi ha koll på så dem inte fuska:P Fick många bra paket, mest flytta hemifrån grejer=) På kvällen kollade Jonas å jag på Armageddon, älskar den filmen kan se den hur många ggr som helst, å alltid gråter jag lika mkt:P

Igår låg jag å  slappa i soffan halva dan, sen vid 3 skulle vi till mormor å morfar å fira lite med Janne å co. Där blev det mat, fika å prat=) När vi kom hem så kom Angelica, Sven å Christina förbi, då blev det mer fika å massa prat å lite paket=) Sen åkte dem hem typ vid 12. Väldigt glad att dem kunde komma hit!! Hoppas jag kan åka upp till dem nån helg snart=) Sen ska kanske jag å Angelica åka å hälsa på Tina i Sthlm nåra dar, skulle va trevligt å hon skulle nog bli jätteglad. Har fått reda på massa saker om pappa å Sven senaste dagarna, nog för att jag visste att dem inte var helt normala, men såå ganla?!:O haha, dem kan verkligen inte klaga på oss!!

Idag när jag vakna mådde jag skit så har legat död framför tv:n hela dan, fast på kvällen släpa mamma å pappa ut mig på långpromenad, tyckte jag skulle komma ut en stund å det var skönt fast sen var jag trött. Å mamma å pappa köpte en ny kamera idag, systemkamera=) Så den har jag lekt massa med ikväll, hur kul som helst! Diskuterade massa kamera med Sven igår men trodde inte det skulle gå såhär fort, fast nu har vi tid å lära oss hur den funkar tills vi ska till NY, mamma ska på fotokurs å jag har ännu en anledning att åka till Angelica, fotokurs av henne:P

Nu blir det antingen sängen lr Twilight, gissar på sängen. Måste blir frisk nu, har redan missat massa kul:( Inge Sthlm blir det imorn heller.. Å så har jag Sofies hästar hela helgen, känns inte superlockande som jag mår nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0