julstress

Idag har den vanliga julstressen kommit, som vanligt såhär dan innan julafton.
Började med att hela familjen skulle ut i skogen å hugga en gran imorse, dem fanns inga att köpa. Hitta tillslut en helt okej gran, såg bättre ut när den fick pynt på sig=) Sen blev det lite städning å sen åkte Jonas å jag ut till Skultuna å skulle lämna å hämta lite paket, på vägen ville Jonas se mig starta i backe så körde upp mot Åkesta å stanna mitt i branten, självklart gick det super, backa inte en millimeter;P å varva bara 1000, proffs ofc;) Var bara Christer hemma först när vi kom så skulle han leta efter alla paket, tog ett tag å gick visst inte så bra för han glömde hälften:P Stog å prata med han ett tag sen när vi skulle åka kom Daniel hem så följde med han in, han skulle bjuda på fika, haha rolig syn;P men tillslut fick vi lite pepparkakor å julmust, satt å snacka lite skit 1 timme lr nåt sen var det mat hemma så åkte hem å käka å fortsatte städningen. Följde sen med mamma ut till Erikslund å handla å kolla lite sen in till Skultuna å hämta lite paket, träffa Susanne, prata ett tag sen förbi farfars grav på vägen hem, tände ljus=) sen klädde vi granen å fixa klart dem sista paketen å sen kom Daniel förbi med dem glömda paketen, han vart kvar nån timme, snacka mer skit;P å nyss vart det skinkmacka som alltid=)

Justja, idag fick jag veta en grej som jag undrat i många år:P Vem som var tomte hos oss när vi var små, har aldrig vetat vem det vart, har aldrig känt igen tomten, vilket ju vart bra. Har aldrig vart tex morfar som ba: nu ska jag gå å köpa tidningen, utan alla har vart hemma när tomten kommit, vissa ggr hade det bara vart pappa som vetat vem tomten var oxå, å att han skulle komma, inte ens morfar hade känt igen han fast dem jobbat tillsammans 20 år:P Alltså inte konstigt att jag inte heller gjorde det. Hade tydligen vart 3 olika tomtar under alla år, å minst en av dem borde jag kanske känt igen, fast då trodde jag väl att det var den riktiga tomten;)


Är förövrigt väldigt irriterad på en del av min släkt för tillfället, ni förstör min jul!!


Jag har ingen julstämning alls även fast vi pyntat å fixat å lyssnat på julmusik massa idag. Fast den här julen känns rätt värdelös, mamma jobbar imorn å hit kommer bara alla gamlingar å så kanske jag inte ens får träffa Angelica:( Typ den jag vill träffa mest. Å inte blir det någon mysig ridtur på julaftonsmorgon heller:/ Det känns väldigt jobbigt! Kommer kännas helt konstigt att inte behöva gå upp tidigt å åka ut till stallet, trodde å hoppades kanske att jag å Sofie skulle rida en sväng men har inte hört ngt mer.

FAN, hatar det här!!!!!!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0