8

Inatt när jag försökte sova (vilket inte gick så bra) kom jag på massa jag skulle skriva men nu är allt borta, jag tänker bättre på natten!

Blev iaf inget med Carro igår, blev väckt 6.20 å fick veta de, så var ju skönt å få somna om då=) Fast hade lite sömnproblem. Kom till slut upp ur sängen vid 12, fortfarande supertrött:S Åkte till stallet vid 3 å red ut Picasso å frös ihjäl, hur kallt som helst. Var klar med allt vid 5 men fastna lite å vid 6 fråga Emelie om jag ville rida Fadde å efter lite tvekande gjorde jag det, skritta ut med Sofie å såg en helikopter utklädd till stjärna;P haha, sen i ridhuset. Gick superbra fast jag hade fuskbettet, kul iaf men jobbigt! Börjar undra vad jag får ut av att rida andras hästar, visst det är kul å ger väl mig en del å är bra å prova lite olika, men är så svårt å sätta upp några speciella mål med ridningen när man dels bara rider samma häst max 2 ggr/vecka å sen inte rider mer än max 3 ggr/vecka. Jag kan ju ha vissa mål med mig själv å så, men är lite svårt när man bara rider själv hela tiden, utan tränare. Är det värt det? Att bara få göra all skitgöra.. En sak jag hoppades på när jag inte hade egen häst å var tvungen att åka till stallet varje dag fast man ibland inte alls hade lust, var att det alltid skulle kännas kul att komma dit å att jag kanske skulle börja längta efter en egen men så har det inte blivit, fast är oftast kul att åka dit. Jaja, nog om det:P

Idag har jag jobbat, det är oxå skitgöra;P Fast det ger pengar så då går det ganska bra att stå ut med det! Sen var jag i stallet idag med å red Dandy, det var riktigt kul=) När jag kom hem gjorde jag mat å sen tog jag ett långt, varmt, skönt bad=) Gjorde en riktig hårinpackning samtidigt, välbehövligt!! Låg å läste en superbra bok i badet, Paulo Coelho - Elva minuter. Har hört mkt bra om honom å fick några av hans böcker i julklapp å än så länge lever han upp till förväntningarna;) Han skriver på ett lite annorlunda sätt, but I like it=)

Ikväll ska jag lägga mig å förhoppningsvis somna i tid!! Imorn blir det upp ganska tidigt för att träna å sen stan, hoppas på sällskap av Carro=) Antagligen krogen på kvällen, fast S ringde nyss å fråga om jag kunde jobba i helgen å eftersom att jag är fattig så måste jag ju säga ja. Dessutom jobbar Micha i helgen å då blir det ju extra kul=) Tror det var Malin oxå så det blir super!

På måndag börjar jag plugga men jag har inte fått nån information alls om någonting, när dem ringde å jag blev antagen förut så sa dem att man skulle va i skolan första veckan å lära sig dataprogrammet å diskutera massa men nu har jag fått jobb några dagar nästa vecka så hoppas inte man ska va där varje dag, fast tur att skolan å jobbet ligger så nära varann så kan jag springa emellan;P Tar väl max 3 min att gå:P Börjar kännas ok att börja plugga nu, ångrade ganska mkt att jag sökte ett tag men men, går ju alltid att hoppa av om det känns helt fel. Enda krånglet nu är med studiebidraget, har setat i timmar å försökt fixa det, har fixat e-legitiomation (som man tydligen måste ha för att kunna söka studiebidrag) men jag får det inte att funka så imorn måste jag till banken å försöka fixa det. Kommer inte klara mig om jag inte får pengarna. Måste ringa skolan imorn oxå å höra hur det blir. Å så måste jag boka tid på Make up store innan mitt presentkort hinner gå ut, boka tid hos optikern för mina linser är nästan slut å så ska jag nog boka klipptid snart oxå.

Kollade på Grammisgalan igår, haha vissa var ju rätt dragna när dem skulle ta emot sina priser;P Kul att Håkan vann en grammis iaf, han var värd fler!

Nä nu måste jag skynda mig, kl 11 har jag lovat mig själv att jag ska ligga i sängen;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0